ICC Eesti - Rahvusvaheline Kaubanduskoda

  • Avaleht
  • Uudised
  • Liikmed
    • ICC Eesti liikmebaas
    • Liikmete pakkumised
    • Astu ICC Eesti liikmeks!
  • Kalender
  • ICC Eesti
    • Tegevused
    • Publikatsioonid
    • Arvamus
    • Viidad
  • ICC WBO
    • Digiraamatukogu
    • Juhendid ja väljaanded
    • Videod
  • Kontakt
  • Liitu meililistiga
  • Oskusteave
    • Incoterms® 2020
    • Abimaterjalid
  • Projektid
  • English
  • Eesti
Home » Uudised » Mõistes oma tarbijat

Mõistes oma tarbijat

06.11.2018

Tänane tarbija oma ootuste, vajaduste, hirmude ja eelistustega ei ole enam samasugune kui ta oli viis või kümme aastat tagasi. Turg on teatud mõttes stabiliseerunud, hulk tarbijate poolt kasutatavaid brände on tänaseks saanud piisavalt eakaks, saavutanud kindla kuvandi ja tuntuse; teisalt tulevad turule juurde „popid“ väiketootjad, toimuvad ühinemised jne. Tarbija jaoks on taustal on toimumas ka palgaralli ja tööjõu puudus, mis tagab tarbijate finantsilise kindlustunde kasvu ning mitmetele rohkem võimalusi.

Tarbija käitumise muutus võib tekitada ka turunduse ja müüdiedenduse jaoks uudse situatsiooni. Võibolla oled ka Sina brändi turundajana või müügi soodustajana situatsioonis, kus ettevõtte brändi tuntus on kõrge ja tarbijate valmisolek brändi tooteid või teenuseid osta on heal tasemel, aga ettevõtte brändide ostmisel turukasvust kiiremat kasvu või püsivat lojaalsete klientide arvu kasvu ei pruugi olla. Iseenesest on ju kõik hästi, aga samas võib tekkida küsimus, et miks ei ole märgatavat edenemist. Mis siis tarbijatele korda läheb ja mida nad ootavad?

Turundusel ja müügil on tähtis teada seda, miks inimene ostuhetkel just nii otsustab, mitte see, mida ta oma unistustes õigeks peab. Turu-uuringust saab vastused olulistele küsimustele, mis tekivad turundusotsuste langetamisel ning annavad sisendi müügiargumentide loomiseks, sest sellest selgub, kuidas tarbija tegelikkuses asju näeb ja tajub. Turu uuringu tellija ei pea teadma, millist tüüpi uuringut vaja teha oleks, selle aitab valida uuringu läbiviija, kes on kursis, millised meetodid missuguseid tulemusi annavad. Turundajal ja müügi soodustajatel võiks olla eesmärk või hüpotees, millele ta vastuseid otsib ja mis informatsioon võiks tal reaalselt aidata tegevusi täpsemalt planeerida.

Tarbijate mõistmisel ei pruugi piisav olla kvantitatiivne uuring ning võimalusel tasuks kaaluda läbi viia kvalitatiivne turu-uuringu, kus inimesed ise spontaanselt räägivad oma tarbimise viisidest, soovidest ja hoiakutest ning saab teada, mismoodi ja millises sõnastuses inimesed tahavad toote/teenuse kohta kuulda. Vastuse saab küsimusele, miks inimesed teatud viisidel käituvad ning milliste argumentide alusel enda jaoks valikuid teevad. Loomulikult on võimalus teha kvantitatiivne turu-uuring, mis küsib ka muid küsimusi kui ainult KPI-de katmiseks vajalik. Meetodeid saab ja tihti tulebki omavahel kombineerida, et saada ettevõtte jaoks reaalselt kasutatavad tulemused.

Viilup Uuringud OÜ keskendub justnimelt turunduslikele turu-uuringutele. Mõistan tegevusvaldkonda, sest mul on 8-aastane kogemus turunduses ning seetõttu oskan mõtestada protsesse turunduslikust perspektiivist ning pakkuda klientide muredest lähtuvalt täpseid uuringuplaane, mis annaks ka kasutatavaid tulemusi. Väikese firma eeliseks on ka see, et tegelen projektiga algusest lõpuni, mistõttu info ei lähe üheski uuringu etapis kaduma ning saan klientide soovide osas olla paindlik. Teen eelkõige brändi, kommunikatsiooni, toote/teenuse ning ostmise ja tarbijakäitumisega seotud uuringuid.

Kui tekkis mõtteid, palun kirjuta või helista ning arutame koos, milline uuring Sinu ettevõttele sobiks.

Liis Soome, Viilup Uuringud

e-mail: liis@viilup-uuringud.ee
mobiil: +372 5330 0154
koduleht: www.viilup-uuringud.ee

Viilup Uuringud OÜ on väike uuringufirma, kes teeb koostööd Eesti, Baltikumi ja Euroopa suurimate online paneelide omanike, telefoni-intervjuude keskuste, elanikkonna küsitlejate ning erinevate riikide spetsialistidega. Kõikide koostööpartneritega on pikaajaline koostöö. Ankeedid tõlgib kohalikku keelde vastava emakeelega inimene ning kõik fookusgrupid ja süvaintervjuud viivad läbi osalejatega sama emakeelega inimesed.

Leave a comment Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

  • Liitu ICC Eesti uudiskirjaga!
  • Astu ICC Eesti liikmeks!
  • ICC Eesti liikmete nimekiri
  • ICC Eesti üritused
  • ICC Eesti hommikuklubi
  • ICC Eesti rahatäht

Uudised

  • Eesti arbitraažieksperdid esindatud rekordkoosseisus ICC arbitraaži ja ADR komisjoni kohtumisel Pariisis
  • Rahvusvahelise Kaubanduskoja avaldus Ameerika Ühendriikide kaitsetollide teemal
  • ICC Eesti ja ImpactBuilders Tallinn koostöö avardab Eesti ettevõtete rahvusvahelisi võimalusi
  • Raigo Tammo – mees kes jõuab
  • In memoriam
  • Avaleht
  • Uudised
  • Kalender
  • Liikmete pakkumised
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Flickr
  • Liitu meililistiga!
  • Isikuandmete töötlemine
Rahvusvaheline Kaubanduskoda - ICC Eesti, A.H. Tammsaare tee 47, Tallinn Estonia, +372 684 1070, icc@icc-estonia.ee
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega.Nõustun Loe veel
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
X